Matbloggstoppen Istället för falukorv - Grönsakspytt med en smak av Indien

Grönsakspytt med en smak av Indien

Vegetariskt
Denna ljuvliga pytt görs på 20 min och är både billig och smaskig. 
 
 
Jag utgick från det här receptet, men gjorde lite egna justeringar.
 
Ingredienser (2-3 portioner):
 
6 st potatis
2 st morötter
12 huvuden blomkål
1 tsk garam masala
12 tsk gurkmeja
2 msk smör/margarin/olja till stekning
1 tsk salt
1/2 burk svarta bönor 
2 msk hackad färsk koriander
4 körsbärstomater
 
Sås
 
2 dl turkisk yoghurt (för veganskt välj mjölkfri)
1 krm grönsakskrydda
1 st vitlöksklyfta
1 skvätt olivolja
1 tsk torkad koriander
 
Tillagning:
 
Man steker ett gäng potatis, morötter, blomkål (eller vad man nu kan tänkas ha hemma) i olja som puttrat med gurkmeja, garam masala och curry. Precis innan servering rörde jag ner en halv burk med svarta bönor (helt såld på det, har dem i allt). Under tiden grönsakerna stekte på spisen, gjorde jag en kall sås på turkisk yoghurt, koriander och pressad vitlök. För extra god smak hackade jag färska korianderblad och lade på toppen. Servera med körsbärstomater, och ät upp!
Curry, Rotfrukter;

Kommentera inlägget här: